The smiling coast of Africa

Een kast

Ik vind dit primitieve leventje heerlijk. Het heeft namelijk genoeg voordelen die de nadelen doen verdwijnen, vooral als je daar zelf in gelooft. Zo valt er niks te klagen, omdat je niks hebt om over te klagen. Soms heb ik wel zin om eens lekker te klagen over de slechte kwaliteit van de televisie. Maar ik heb geen televisie, dus dat kan niet. Ik heb ook weleens zin om te klagen over het gebrekkige comfort van de bank. Maar ik heb geen bank, dus daar kan ik ook niet over klagen. Over de gebrekkige ruimte in mijn kast viel ook niet te klagen, want er was in de verste verte geen kast te bekennen. Dit laatste begon me een beetje dwars te zitten. Rommel maken is voor mij geen opgave, maar zonder kast ging het creëren van rommel me wel érg gemakkelijk af. Een kast aanschaffen was dus een vereiste.

De enige kastenwinkel in de wijde omtrek verkocht geïmporteerde kasten van de Ikea, dus die waren onbetaalbaar. Mijn creatieve brein liet me gelukkig niet in de steek, want ik bedacht me dat ik best een kast op maat kon laten maken op de houtmarkt. Ik ben met Lotte naar de houtmarkt gegaan en heb daar een prachtige kast ontworpen. Helaas zijn wij niet gezegend met een zwarte huidskleur, want dat zou de kans op een eerlijke prijs behoorlijk vergroten. Aangezien wij blank waren, koste de kast 2000 Dalasi. Dus de volgende dag zijn we samen met Bamba teruggekeerd naar dezelfde markt, om de kans tot afzetterij te verkleinen. Helaas was de vraagprijs voor het meest simpele ontwerp nog steeds niet acceptabel. Dus ik was a little bit crumpy.

Toen was daar opeens een briljant idee, bedacht door Bamba. Hij kon de leraar van zijn oudste zoon, wat tevens een goede vriend en broer was, vragen om een kast voor ons te maken. De volgende dag stond er een meneer voor de deur die gefascineerd naar mijn zelfgetekende ontwerp begon te staren. Hij sprak een paar onverstaanbare woorden met Bamba en verdween op mysterieuze wijze. Een paar uur later kwam hij terug met een paar planken, een zaag en een pot lijm. Hij ging meteen aan de slag en de hele familie rukte uit om te helpen. Niet veel later kwam er een kudde negers naar binnen marcheren met een enorme kast boven hun hoofd. Het eindresultaat is volgens Nederlandse begrippen niet verbluffend, maar volgens mijn begrippen uitmuntend! Mijn dag kon niet meer stuk.

Liefs,

Isatou

Reacties

Reacties

Remco

Je blijft me verrassen.. wat een heerlijke verhalen schud jij uit je mouw!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!