The smiling coast of Africa

Taxichauffeur

Voordat ik vertrok heeft mijn vader mij verboden om dingen te doen die hij ook niet zal doen. Dat geeft mij dus de mogelijkheid om alles te doen waar ik zin in heb en daar was ik gister ontzettend blij mee. Ik heb een prachtig aanbod niet hoeven afslaan. Thanks, dad.

Ik zal jullie eerst verblijden met het goede nieuws dat de taxi's hier allemaal geel zijn. Ik kan daar intens van genieten, want ik vind dat een taxi geel hoort te zijn. Die mening wordt zelden met mij gedeeld, onbegrijpelijk. Na een gezellig avondje in Senegambia, stapte ik samen met Lotte in een willekeurige taxi. De taxi werd bestuurd door Balamin, een gezellige jongen met een rastakapsel. We luisterden naar reggaemuziek en raakten gezellig aan de praat. Ik vertelde Lotte dat ik best een taxichauffeur zou willen zijn. Ik weet eigenlijk niet meer waarom dat beroep mij opeens zo fascineerde, maar soms word ik gewoon even overspoeld met een onverklaarbaar gevoel van fascinatie. Balamin ving iets op over ‘chill' en ‘taxi', dus hij vroeg waar we het over hadden. Ik vertaalde mijn wijze woorden en er volgde een lange stilte. Deze stilte werd verbroken met de vraag of ik kon rijden. Toen ik deze vraag bevestigde stopt hij de auto langs de kant van de weg en vroeg hij of ik verder wilde rijden. Ik wierp een vluchtige blik op de drukke weg waar tientallen busjes en auto's langs elkaar slingerden en zag toen tevens dat beide buitenspiegels ontbraken. Het getoeter, de overstekende geiten en diepe gaten waren me ook niet ontgaan, dus ik vertelde Balamin dat het me niet heel verstandig leek. Ik zag vrijwel meteen dat ik hem nog niet overtuigd had, dus ik voegde eraan toe dat ik ook geen internationaal rijbewijs had. Inmiddels zat Lotte op de achterbank te juichen en Balamin sprak deze wijze woorden: ‘Don't worry, that's no problem in The Gambia!'

[Mama, je moet nu stoppen met lezen]

Ja sorry, ik kon dus niet meer weigeren. Ik ben stralend achter het stuur geklommen. Ik hield mijn hart vast toen ik wegreed, maar tot ieders grote verbazing ging dit soepeltjes. De koppeling moest wel met geweld ingetrapt worden, maar zoals jullie weten gebruik ik graag geweld. Ik heb de hele rit als taxichauffeur mogen spelen, het was geweldig! Er zijn hier geen regels, dus dat maakte het een stuk makkelijker. Zo nu en dan gooide een busje zich opeens voor mijn wagen, maar ik liet me natuurlijk niet aan de kant beuken. Ik heb zoveel mogelijk voorrang genomen en heb heerlijk getoeterd. Palamin vond me een goede chauffeur, omdat ik erg zelfverzekerd reed. Hij voelde zich veilig. Kijk jongens, daar doe ik het voor. Ik doe alles voor de klant. De klant moet zich veilig voelen, he?

Ik denk dat ik geen psychomotorisch therapeut meer wil worden. Toeterend over een weg slingeren met een leuk gezelschap en een gezellig achtergrondmuziekje lijkt me wel wat. Ik ga er eens over nadenken, daar heb ik tijd genoeg voor.

Mwoap!

Reacties

Reacties

Avalon

Dit is mijn lievelingsverhaal samen met het verhaal over de spontane danssessie! Mijn vrienden vonden dit verhaal ook geweldig!

Ted

Geniaal jody! Super leuk dat je als de beste taxichaffeur
Mocht rond toeren! Hahaha..

Diny

Prachtig, bij deze huur ik je bij terugkomst meteen in als taxichauffeur, dit dan na afloop van een avondje bij jullie in the front of the houtkachel onder het genot van een Syltje

mam

tja wat denk je zelf, wanneer je schrijft mam stoppen met lezen, dan komt de nieuwgierigheid van je moeder natuurlijk naar boven. Maar zoals je weet is je moeder niet zo gauw van slag. Verstandig is het nietmaar dat weet je zelf ook wel. Wacht maar tot over 3 weken voor straf stuur ik wel een kudde kakkerlakken op je af. hahaha
dikke kus mam

Remco

Kijk.. en daarom ben je mij maatje!

fenny

geweldig jody.

balkbrug is zoooooo saai zonder jouw. haha

Hetty Veltman

hallo



















Hallo Jody. Wat heb ik weer genoten van jouw verhaal, geweldig. Nou dat was wel weer spannend, rijden in een taxi zonder regels lijkt mij ook wel wat.
maar dat hoeven wij hier niet te doen. En even een kast versieren dat is voor jouw ook geen probleem zo te horen. Komt misschien dat je blond bent en ze vriendelijk toe lacht. Nu Jody ga zo door. Groetjes .

Paula

Haha, wat een heeeeerlijk verhaal Jody!
Buikpijn van het lachen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!