The smiling coast of Africa

Luxueus

Aangezien we hier heel hard werken en dagelijks zwaar vermoeid thuiskomen, komt het wel eens voor dat we geen zin hebben om te koken. Vandaag was zo'n dag, zwaar vermoeid kwamen we thuis na een lunchafspraak op het strand. Per slot van rekening moesten we ook nog eens tien minuten reizen om een middagje van het internet gebruik te kunnen maken, dus je snapt dat we echt even behoefte hadden aan rust. Daarom besloten we gezellig uit eten te gaan in Brikama, een wereldstad.

We hadden keuze uit twee restaurantjes en natuurlijk kozen wij de dichtstbijzijnde, want we gaan niet verder lopen dan nodig is. We wilden graag buiten zitten, dus er werden even wat stoelen voor ons geregeld. Er was geen menukaart aanwezig, maar de ober was intelligent genoeg om deze uit zijn hoofd op te dreunen: ‘We have only chicken with chips.'
Goed. Doe dat dan maar, maar de kip mag je houden.

Ik kreeg een bordje met twaalf koude patatjes en een blaadje uitgedroogde sla. Jongens, ik heb ervan genoten.. Ondertussen werden we weer eens vergezeld door een nieuwsgierige Gambiaan; een giechelend geval dat graag kennis wilde maken. Ik heb me voorgesteld als Patrouska en de rest van de avond hebben we rollend van het lachen Pools proberen te praten. De arme jongen begreep er geen kont van, maar lachte uit beleefdheid hard met ons mee. Natuurlijk was hij meteen mijn beste vriend, dus het was wel even noodzakelijk om mijn naam en telefoonnummer bij hem achter te laten. Ik heb hem een briefje overhandigd met een wirwar aan Romeinse- en Arabische letters en op de achterkant heb ik mijn telefoonnummer gezet. Hij geloofde wel dat het een Pools geschrift was en dat ik te bereiken ben op het nummer 756632-9857463899302877. Zo, daar zijn we ook weer vanaf.

Zoals je ziet was dit weer een avondje vol culinaire hoogtepunten en interessante gespreksonderwerpen.

Gegroet,

Isatou Jallow

Reacties

Reacties

fenny

hey jody.
geen mc donalds?

tanja

humor!!! hou ik van ;-)

Jody

Haha, ik ook. En nee, geen MCdonnalds helaas. Verre van dat...

Remco

Haha Ge-wel-dig!!

Remco

ps: lang leven Annie

Amanda

Ja ik probeer je dus te hele tijd te bellen op dat nummer, maar je neemt niet op ..

Jody

Haha, blijven proberen Amanda!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!