The smiling coast of Africa

Broodje knakworst

Ik droomde ik Nederland altijd veel, maar nooit over het assortiment van de Albert Heijn. Nu doe ik dat met enige regelmaat, omdat ik graag over dingen droom die ik niet heb. Het assortiment van de Albert Heijn bestaat namelijk vooral uit heerlijk voedsel en dat is exact hetgeen wat ik hier niet tot mijn beschikking heb. Hoewel de keuze sneller gemaakt is met dit geringe assortiment, spendeer ik tegenwoordig toch aanzienlijk meer tijd met het doen van de boodschappen. Het Nederlandse begrip ‘loopafstand’ blijkt een relatief begrip te zijn. De winkel om de hoek verkoopt alleen flesjes drinken, aardappels en ui. Dus wanneer wij fatsoenlijk willen eten, zullen we toch wat verder moeten reizen. Tot voor kort hadden we daar nog geen zin in gehad, dus ik leefde al twee dagen op droog brood en cornflakes. Ondanks de extreme hitte kon Cees zich er toe zetten om op pad te gaan voor het avondeten. Twee uur later kwam hij terug met honing, kruiden, knakworst en nog meer stokbrood. Ik lag inmiddels als een stuk ellende op een matras en ben voor nood maar aan de knakworsten geslagen. Ja, jullie lezen het goed. Ik, Jody Schenk, heb knakworsten gegeten. Een absolute mijlpaal in mijn leven. Het eten van vlees is nog steeds geen pretje voor me, maar ik moet zeggen dat ik het niet smerig vond. Wel vies. Maar smerig en vies zijn twee verschillende dingen. Het menu wordt met de dag beter. Naast het feit dat we steeds creatiever worden, lukt het ons ook steeds beter om aan ingrediënten te komen. Ik kan niet uitleggen hoeveel ik van dit leventje geniet. Het goede leven! Liefs

Reacties

Reacties

Caroline

Bij de titel van dit verhaal dacht ik huh.....knakworst & Jody....?! Een bijzondere combinatie...., maar ik begrijp het wel...dapper hoor!
Ik vind het echt leuk om je verhalen te lezen, je hebt een leuke schrijfstijl.

Groetjes van hier....

Nienke

Elke keer weer geniet ik van je verhalen!
Helemaal geweldig!
Ben trots op oe;)

Xxx

Remco

Wat geweldig lief! Je wordt nog wel een keer een carnivoor. Zet het nog even door tot je thuis bent, kan ik echt lekker voor je koken met heerlijke vleesgerechten! Okee..ik overdrijf, maar gefeliciteerd! Je wordt nog wel een keer een creatieve keukenprinses!

Love u

Paula

Jody, wat een heerlijke verhalen weer!
Ik krijg spontaan zin in knakworsten dus ga nu de 10m naar de Appie lopen.
Sorry, ik wil je ook een klein beetje jaloers maken.
Het klinkt allemaal goed daar!
Geniet,
Liefs.

oma

jody we genieten van je mooie verhalen een heel ander leven dan in nederland maar wel lekker warm. liefs

fenny

hallo jody .
je hebt weer heerlijke verhalen geschreven .
kijk alweer uit naar de volgende.

liefs fenny en lubbert

Henk e Gea

Wij genieten ook van je mooie verhalen, en wensen jou een hele mooie tijd daar en ... knakworst is best lekker hoor, Sven wil bij ons altijd wel een broodje knakworst eten,als er geen kibbeling in de buurt te halen is! Geniet en groetjes van ons.

Jeanette

Lieve Jody,
Vandaag maar even de tijd genomen om al je verhalen te lezen. Man/vrouw wat kun je geweldig leuk schrijven. Ik heb bijna de hele tijd met een grote grijns op m'n gezicht gezeten en zie het allemaal al helemaal voor me.
Je zou er zo een boek van kunnen maken. Nou, ik hoop dat je lekker door gaat met genieten en tussendoor ook nog wat aan je stage gaat hebben. Ik kijk uit naar de volgende verhalen.
Groetjes .....

reiniera

Hallo jody,

remco heeft gisteren op de verjaardag van je schoonpapa even op mijn schouder uitgehuild.
maar, nu even over jou, je maakt volgens mij een mooie tijd mee.
schrijft prachtig over jou belevenissen..........
ik heb nog niet alles gelezen, knap als je zo door blijft schrijven..........
daar moet zeker mee door gaan, je zou een goede columnist zijn.
geniet van de zon daar, veel geluk de komende tijd.
lieve groet uit herxen...............

Jody

Aaah, wat een leuke reacties!
Dankjewel, echt heel leuk om te lezen!

Liefs

mam

Hé joodje,
leuk je gisteren gesproken en gezien te hebben via skype.
konden we met eigen ogen zien hoe goed je er uit ziet, volgens mij gedraag je je al net zo als de locale bevolking, zo relex geen benul van tijd.
Blijf genieten.
liefs mam

Jolande

Hoi Jody, vandaag maar eens de tijd genomen om al je belevenissen te lezen. Als je nog eens een ander beroep wilt kiezen moet je maar eens aan schrijven denken. Het is echt leuk om te lezen. En volgens mij heb je het er best naar je zin. En misschien dan straks ook maar eens een frikandel op vrijdagavond?
groetjes van Jolande

Irene

Zozo, een knakworstje!
Je bent een held! Dat is weer is wat anders dan je dagelijkse broodje kaassouflé op de camping... (haha)
Ik blijf bij mijn conclusie dat ik je echt ga missen als m'n flubber en blubber maatje hoor!
Half gekneusde ribben door een of andere Jody schenk die boven op mij springt als ik in m'n groene pakkie tussen de grassprietjes lig te rollebollen!
Dat is zo'n moment dat een grote grijns achterlaat als ik terug denk aan ons Flubber en Blubber entertainment.
Maar gelukkig! Daar kan je niet van een huifkar afvallen en vervolgens in de brandnetels terecht komen.
Dat is toch wel weer fijn.
Nog veel pleziertjes daar!

dikke lik

Bernadet

Dag "schone"zus! haha;)

Super leuke verhalen heb je weer geschreven!
Kijk nu alweer uit naar je volgende verhalen!
Hoe bevalt je stage? Lieve meid, heel veel plezier! Leuke foto's heb je er op gezet! Gaaf om te zien!
Dikke knuffel, liefs

karin balint

Hoi jody,

Je moeder vertelde van deze site.
Ik hoorde dat je een nieuwe naam hebt gekregen en dat je je haar ook aan het aanpassen bent.( echte dreadlocks ).
Ik ben reuze benieuwd naar je verhalen.
vwb die knakworst, ik weet niet of je ergens ketchup en mayo kunt krijgen, maar misschien wil je straks niets anders meer.

Veel plezier en groetjes,
Karin

remco

Dreadlocks??? Neeeeee!! Je had mooie stekeltjes

pa en collega henk

hey pukkel, even een berichtje vanuit Duitrsland.
over knakworsten gesproken daar hebben ze hier ook genoeg van.
nog 1 dag en dan zit het er voor ons weer op.
jij mag nog even.
wanneer kunnen we weer een nieuw verhaal van jou verwachten.
je moeten de groeten van henk hebben.
en natuurlijk ook van mij.
doeiiiiii.

Desiree

He wijfie

Zie dat jij je prima vermaakt. Tja en remco overleeft ook prima. We lezen met veel plezier je verhalen en kijken jaloers naar de foto's. Bij jou schijnt altijd de zon.
We missen je wel op twitter!
Hele dikke knuffel en heel veel kusjes van esther en stefan.

Estelle en Joost

Hee Djody!

Wat een leuke verhalen schrijf je toch elke keer weer.. Je bent erg goed op weg met je niet-vegetarisch voedsel, goed bezig! Dan kun je als je terug bent gewoon met ons naar de MAC..

We missen je hoor met uitgaan.. Kom snel maar weer terug.

Dikke kus en veel plezier!!

Estelle en Joost

Oh en trouwens, ben best jaloers op dat weer bij jou... (hier is het nu ook lekker, maar dat is vast maar 1 dag) XXX

reiniera

hallo jody,

ik ga kijken of ik ook nog ergens in het verre zuiden stage kan lopen.
daar bij jou zijn toch ook wel mensen met een handicap?

veel plezier nog,

groeten uit herxen,

reiniera

opa en oma.

ha jody alles goed wij zitten op je mooie verhalen te wachten. heel veel liefs.

Remco

Ook als er geen nieuwe verhalen op komen, hou van je

Remco

haha

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!