The smiling coast of Africa

De verjaardag van Lotte

Vandaag moesten we voor het eerst zelf koken. We hadden niet veel tijd, niet veel geld en niet veel zin. Dat is inderdaad niet veel. Het resultaat was dan ook verschrikkelijk. Twee schalen met pasta, tomatenpuree, verlepte blikgroente, champignons en een bepaald soort ham. Die ham zat in een blik en deed me denken aan het avondmaal van mijn trouwe viervoeter en de groente bleek grotendeels te bestaan uit droge bonen.

Nadat we allemaal een hap hadden genomen werd het eerst even stil in de kamer, daarna werd er flink geschaterd en een enkeling kon het niet laten om te vloeken. Wat een ellende. Normaliter zouden we dat voedsel met een elegante boog in de prullenbak laten verdwijnen, maar dat was vandaag helaas niet mogelijk. Amadou kwam toevallig aanschuiven en het is uiterst onbeschoft om in dit arme land op die manier met eten om te gaan.

Amadou had ons die ochtend verteld dat zijn geld op was en dat hij over een week pas zijn loon zou krijgen, dus hij was erg blij dat hij zo af en toe wat kon eten bij ons. Maar jongens, wij hebben het gepresteerd om zulk smerig voedsel te produceren dat zelfs niet gegeten werd door een arme Afrikaan die al geringe tijd geen voedsel meer gehad had. Het is verschrikkelijk. Ik durf me hier niet meer te vertonen, dus ik denk dat ik maar terugkeer naar Nederland.

Ik ben zojuist tot de ontdekking gekomen dat ik de rode draad uit het oog verloren ben. Laat ik het anders zeggen; ik ben vergeten een rode draad toe te voegen aan dit verhaal. Zoals de titel hoogstwaarschijnlijk al deed vermoeden, wilde ik vertellen dat Lotte vandaag jarig was. Eigenlijk zou ik niet weten wat ik erover moet vertellen. Maar om toch nog te voldoen aan mogelijke verwachtingen, zal ik een relevante gebeurtenis noemen. 's Avonds zaten we lekker voor het huis met de familie en zij hebben een prachtig lied voor Lotte gezongen! We verstonden er natuurlijk geen zak van, maar het geluid was werkelijk onovertrefbaar.

Liefs,

Isatou Jallow

Reacties

Reacties

chantal

Lieve, lieve Jodei!
Gave verhalen!! En gave foto's en en en! Gaaf daar:D?!
Geef je Lotte een dikke verjaardagsknuffel nog? Hoe vond ze de rotzooi:$?
XX

bert en dorothe

ha jody, heerlijk je verhalen te lezen. lot en jij vullen op deze manier het gat een beetje dat we voelen na jullie vertrek. geweldig dat jullie het zo naar de zin hebben. en wat een geluk dat jullie ons straks er zelf iets van kunnen laten zien

Jeroen Slager

Mooie verhalen, alleen hier is het eten beter denk ik....Hou je haaks en tot de volgende ronde

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!