The smiling coast of Africa

Kokosnoot

Okee, een kort verhaaltje moet kunnen. Mijn hart zal er namelijk van overstromen als ik het niet met jullie deel. En eigenlijk vind het ik het geen enkel probleem om een gedoseerde hoeveelheid jaloezie op te wekken bij de thuisblijvers.

Aangezien mijn pleegvader een professionele juicemaker is, kon ik het natuurlijk niet laten om er eentje te proberen. Ik bestelde met volle overtuiging een juice met kokosnoot. Op het moment dat ik dat zei gingen er ongeveer zeven Gambiaanse gezichten omhoog. Ik volgde hun blik en ik ontdekte dat ze twijfelend naar de palmbomen zaten te staren. Ze begonnen in een streektaal te overleggen en in een mum van tijd toverden ze ergens een kind vandaan. Nog voordat ik in kon grijpen klom het kind als een aap in de boom . Ik was me ervan bewust dat ik hem niet meer kon stoppen en ben toen mijn fotocamera gaan halen. Toen ik terugkwam hing het kind ondersteboven in de boom aan een kokosnoot te trekken. Bewonderenswaardig! Niet veel later viel er een gigantische kokosnoot met een doffe dreun op het witte strand. Het kind verdween weer in de wildernis en een vriend van Bamba sloeg met handig apparatuur een gaatje in de kokosnoot. Een rietje in de kokosnoot diende als de figuurlijke kers op de slagroom en ik kon op mijn ligbed gaan genieten van een verse juice!

Liefs

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!