The smiling coast of Africa

Kakkerlakken

Vandaag heb ik doodsangsten uitgestaan. Pure doodsangsten, niet meer en niet minder. In de deurpost zaten welgeteld 32 kakkerlakken, ook niet meer en niet minder. In principe bleef ik na deze constatering nog vrij rustig, ze bewogen namelijk niet. Toch werd er unaniem besloten dat die beesten per direct uitgeroeid moesten worden. Terwijl de rest nog druk aan het discussiëren was over het meest geschikte moordwapen, besloot Cees-Jan de kakkerlakken er vast voorlangs te geven met een bezem. En dat was zijn grootste vergissing ooit, ongetwijfeld.

Probeer het je eens voor te stellen. In eerste instantie zie je slechts een hol met een tiental grote, vieze, gore kut-kakkerlakken. Daar staan vier bange meisjes naar te kijken, terwijl ze hun hart stevig vasthouden. Daarna gebeurt er iets weerzinwekkends, wat nog lange tijd in mijn geheugen gegrift zal staan. Cees-Jan heft de bezem boven zijn hoofd, port met het uiteinde in het hol en op hetzelfde moment kruipen, vliegen, rennen en springen die insecten werkelijk álle kanten op. Pure paniek, het is niet te bevatten. Iedereen rende voor zijn leven, vingers kwamen tussen deuren, bedden werden besprongen, tafels werden geütiliseerd als schuilplaats en het lawaai is niet te omschrijven.

Aangezien ik de gelukkige eigenaar was van de hoogste en tevens veiligste locatie, had ik een prachtig overzicht over alle paniek en heisa die zich afspeelde in de woonkamer. Nu moet ik bekennen dat ik nog steeds niet geheel op mijn gemak was, maar toen Nienke niet meer op tijd door de deur paste, moest ik toch wel even lachen. Ze zat met 32 rondrennende kakkerlakken opgesloten in de woonkamer en kroop gillend en schreeuwend in een hoekje als een bang muisje. Ik lig spontaan weer in een scheur, wat inderdaad bewijst dat ik een hartenloos kreng ben.

Zoals alles goed komt in The Gambia, is ook deze verschrikking goed gekomen. Vandaag door Cees, maar ik beloof dat ik de volgende keer een klusje zal klaren.

Liefs,

Isatou Jallow

Reacties

Reacties

papa

nu je toch in afrika zit en direct te maken krijgt met dit soort ongedierte is het volgende wel leuk om te lezen:
De Kakkerlak is een soort van Kever, een duim en zomtyds twee duimen lang; derzelver gedaante is eirond en plat, en de kleur hoog rood: hy kruipt door het gat van 't slot der koffers en valiesen, en legt aldaar niet alleen zyne eijeren, maar hy doorknaagt ook het linnen, stoffen, zyde, en alles wat hy vind; hy dringt ook in eet- en drinkbaare waaren van allerleije zoort; het geen dezelve zeer walgelyk maakt, want hy laat aldaar eene leelyke reuk agter, vry veel gelykende naar die der wandluizen. Dewyl de meeste Oost-Indische 'Schepen, vooral die met suiker geladen zyn, altoos met deeze insecten besmet zyn, zal ik alleenlyk melden, dat men ze zelden ziet vliegen, maar dat ze zeer schielyk loopen. Het beste, en, zoo ik geloof, het eenige middel, om de koffers of kassen daar voor te beveiligen, bestaat hier in, dat men dezelve op vier groote wel schoon gemaakte glaase flessen plaatst, op dat derzelver gladheid aan deeze insecten de gelegenheid beneeme, om op te klauteren en daar binnen te komen, het zy door het gat van 't slot, het zy door de kleinste spleet.

Remco

haha stelletje helden bij mekaar hoor! don`t worry, be happy.

mam

held op sloffen.

Jody

Haha, bedankt! Hier kan ik wat mee!
In ons eigen huis zitten ze gelukkig niet. Hoe is het daar?

Remco

Hier gaat het goed! Buiten dat het heel rustig is zo zonder jou.. Ik hou het nog wel 7weken vol :D

Natasja

Hoi Jody, ik ben een collega van je mams, en heb jou weblog van haar door gekregen. Leuk om je verhalen te lezen, en ik vind het super mooi voor je dat je daar bent, en heel veel ervaring op kunt doen. Heel veel succes en ik zal waarschijnlijk met regelmaat wel je verhalen lezen, leuk!! Groetjes uit Nieuwleusen, ps je kent me misschien nog van eerder toen je als klein uk meekwam met je moeder en je me hielp op de kinderopvang (;

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!