The smiling coast of Africa

Mijn handwas

Vandaag liep ik vol goede moed met mijn waszakje naar de waterput om mijn kleren te wassen. De huisvrouw was ‘toevallig' ook net aan het schrobben, samen met haar kinderen. Ik ging er heldhaftig naast staan en begon zelfverzekerd mijn emmertje water omhoog te halen. Al na een paar seconden nam de vrouw des huizes het van mij over, waarschijnlijk omdat ik deze taak met te weinig souplesse wist te voltooien. Maar ik liet me niet uit het veld slaan, ik schonk het water zelf in mijn teiltje en begon als een echte African mijn was te schrobben. Flots flots flots, voor Nederlandse begrippen deed ik het echt goed! Maar daar was mijn big mama het niet mee eens, ‘Ooh come, I'll help you!'. Ze ging als een sneltrein en toen ik net klaar was met het tweede shirtje had deze mevrouw de rest al keurig op het lijntje hangen. Nu hangen mijn kleren naast de Afrikaanse kleren te wapperen aan de waslijn naast de mangoboom, terwijl de zon in een rap tempo achter de palmbomen verdwijnt.

Liefs,

Isatou Jallow


Reacties

Reacties

Remco

Heerlijk haha!!

Heb je haar wel de echte "handje wasje" laten zien?
Ik zou zeggen, lekker blijven flotsen.. dan ga ik hier genieten van de regen, wind en kou!

Mijn stoere vriendin

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!