The smiling coast of Africa

Familie op bezoek

Het zonnetje op mijn lichtgebruinde huidje, een zilt briesje door mijn haar, het geluid van de zee, het geruis van de palmbladeren, kwetterende vogeltjes, het geritsel en gepiep van stoeiende aapjes in de bomen.... Ik droomde heerlijk weg en genoot weer eens van mijn tenen tot mijn kruin. Aan alles komt een eind en helaas dus ook aan dit paradijselijke leven. Omdat ik de grootste tijd bij de familie heb doorgebracht en zij mij een geweldige tijd hebben bezorgd in Busumbala, hebben we ze een dagje uitgenodigd om ze te bedanken. Het was echt een geweldige dag, ik was zo blij!

's Middags stonden ze in hun allermooiste kleren klaar bij het hek, jullie snappen dat dat een emotioneel moment was. Eigenljk valt dat wel mee hoor, het was vooral heel schattig. We hebben gezwommen in het zwembad, nadat we Enssa, Ebrima en Suteh eerst van de bodem hebben geplukt. Ze sprongen dapper in het water en bleken toen pas te beseffen dat zwemmen geen aangeboren kundigheid is. Geeft niet, ik vind het prima om lieve kindertjes van de bodem af te halen. Verder was het namelijk wel succesvol. Iedereen waagde een dansje in het zwembad en we zijn er pas uitgekomen toen de zon achter de horizon verdween. We hebben ons even gedoucht en zijn toen met z'n allen naar Senegambia vertrokken om echte frikadellen speciaal met patat te gaan eten in de Nederlandse bar. Ik kan niet uitleggen hoe leuk het was, het was gewoon echt bijzonder! Ze vonden het superlekker en vertelden dat ze echt de mooiste dag van hun leven hadden gehad. Ik zou het ietwat overdreven vinden als ik zou zeggen dat het voor mij ook de mooiste dag van mijn leven was, maar echt genieten was het wel! Aan het einde van een gezellige avond lag Mustafa op mijn schoot te slapen en de rest van de kotertjes lag ook half en/of geheel voor pampus. Het werd dus hoogtijd om te vertrekken. Na veel knuffels en kusjes stouwde de familie zichzelf in een taxi en dat bleek verrassend genoeg precies te passen. We hebben gezwaaid tot we ze niet meer zagen en besloten toen unaniem dat het echt een geweldige dag was!

Liefs,


Isatou

Reacties

Reacties

pa

nog een avondje genieten van jou vrienden,jou omgeving en jou leven in The Gambia.
wij zijn trots op jou.
morgen mogen we jou ontmoeten op schiphol.
wat een feest, en weet je, deze laatste dagen duren voor ons een eewigheid, Isatou tot morgen. love you

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!